Tanácsok a linképítéshez

Ha előre szeretnénk kerülni a keresők sorrendjében, hogy minél több emberhez eljusson a szolgáltatásunk, ki kell építenünk a weboldalunknak egy külső és belső hivatkozási hálózatot.

Tartalom és viszonthivatkozás

A legfontosabb, hogy olyan tartalmat kell készíteni, amit linkelésre érdemesnek találnak mások. A célunk az legyen, hogy minél több oldal hivatkozzon az oldalunkra. Ezt a keresők algoritmusai úgy fogják értékelni, hogy az oldalunk iránt nagy az érdeklődés és hasznos tartalmat szolgáltatunk.

Megkereshetünk hasonló tematikájú, nívós oldalakat azzal a céllal, hogy írjunk vendégként az oldalukra. Ezzel tudunk visszahivatkozni linkekkel a saját oldalunkra. Ez egyszerre népszerűsítheti az oldalunkat és külső linkekkel is gazdagodhatunk. Az ilyen típusú külső linkek kulcsszerepet töltenek be a keresők rangsorolásánál.

Ha más oldalakat jó színben tüntetünk fel az írásainkban, valószínűsíthetjük, hogy referenciaként hivatkozni fognak az oldalunkra.

A linképítés ma már egyre gyakrabban fizetett eszközökkel történik. Ennek során a kiválasztott SEO szakember meghatározza azokat a weboldalakat, ahonnan az oldalunkat linkelhetik, majd a megfelelő tartalom elhelyezése után a linkünket is hozzáadják.

Belső hivatkozások és kulcsszavak

Az oldalunkon belül is linkelhetünk. Ez abban segít, hogy a régebbi tartalmak is előtérbe kerüljenek a friss bejegyzésekben elhelyezett linkekkel. A látogatók így több időt töltenek böngészéssel az oldalunkon. Ezáltal nagyobb az esély, hogy találnak olyan tartalmat, amire hivatkozni fognak. 

Válasszuk ki a leginkább ideális kulcsszavakat a szolgáltatásainknak vagy termékeinknek megfelelően. Ezek azok a kifejezések, amikre a felhasználók tipikusan rá szoktak keresni. Ha ezeket használjuk az oldalunkon, az is tud a keresési rangsoron javítani.

A blogbejegyzéses oldalakon nagyobb forgalomra lehet számítani, mert interaktívabbak és sok lehetőséget biztosítanak az olyan kulcsszavak használatára, amit a keresők felismernek. 

Keressünk megfelelő platformokat az oldalunk megismertetéséhez

Vannak olyan technikák, amelyekkel növelhetjük a látogatóink számát, de közvetlen linkerővel nem igazán hatnak az oldal besorolására. Ilyen például a Wikipédia vagy Facebook oldalak létrehozása. Mivel ezeket a felületeket milliók látogatják, új emberek fedezhetik fel pl. egy adott intézmény vagy vállalat létezését és ezen keresztül a weblapját is.